De Toyota C-HR is leverbaar als High Power Hybrid. Een zuinige hybride Toyota zoals je van ons gewend bent, maar krachtiger dan ooit, namelijk met 135 kW/184 pk. We nodigden de Nederlandse autopers uit om de Toyota C-HR High Power Hybrid aan de tand te voelen. Wat is hun oordeel?
Goed voor het milieu en de portemonnee
We trappen af met AD. ‘Het kost niet echt veel moeite om meer dan de helft van de tijd puur elektrisch te rijden, zo laat de indicator in het instrumentarium tijdens de testrit zien. Goed voor het milieu en de portemonnee’, aldus de testredacteur van het landelijke dagblad. ‘Voor het overige is ook dit weer een uitstekend rijdende en kwalitatief goedgebouwde auto’, concludeert AD.
Stiller en sterker
Ook AutoWeek reed met de nieuwe Toyota C-HR High Power Hybrid. ‘Stiller en sterker’, kopt het testverhaal in editie no. 46 van 13-20 november 2019. Dat de Toyota crossover sportief rijdt, beaamt het veelgelezen blad: ‘Zeker gelet op zijn hoogte blijft de auto in een snel genomen bocht mooi vlak liggen, terwijl ook de trefzekere en behoorlijk communicatieve besturing bijdraagt aan het aan het rijplezier.’ En: ‘De C-HR is stevig geveerd, maar weet oneffenheden toch soepel weg te werken.’
Rijdt gewoon heel prettig
AutoRAI.nl is een autowebsite die sterk in opkomst is. ‘Toyota’s hybride auto wordt er beslist nog fijner van’, zegt de testredacteur over de nieuwe, sterkere hybride aandrijflijn van de Toyota C-HR High Power Hybrid. ‘Je haalt op de snelweg bijvoorbeeld veel vlotter een vrachtauto in.’ En: ‘De auto met hoge instap blijft in snel genomen bochten lang stabiel en voelt over het geheel lichtvoetig aan.’ Conclusie? ‘De Toyota C-HR rijdt gewoon heel prettig, zeker voor een auto met hoge instap.’
Boring? Allerminst
TopGear is de volgende die in de Toyota C-HR stapte. ‘Wie valt voor de looks van de C-HR (voor de meeste kopers hét argument) heeft er nu een gegronde reden bij om tot aanschaf over te gaan. Comfortabel en goed sturend was hij al (hij stuurt nu zelfs beter), en met deze aandrijflijn zijn de prestaties ook op peil’, aldus TopGear. ‘En dankzij het vriendelijke verbruik (lees: de lage uitstoot en dus lagere bpm) die de elektromotor oplevert, is hij ook nog eens een klap goedkoper dan veel concurrenten. Boring? Allerminst.’
Arsenaal aan veiligheidsvoorzieningen
Autowereld.com brengt de complete basisuitrusting van de Toyota C-HR High Power Hybrid onder de aandacht van zijn bezoekers. ‘LED-koplampen, 18-inch wielen, een multimediasysteem met navigatie en achteruitrijcamera, Apple CarPlay en Android Auto zitten er standaard op. En dan hebben we het hele arsenaal aan veiligheidsvoorzieningen nog niet eens genoemd: ook een spoorassistent, adaptieve cruisecontrol, aanrijdingsalarm met voetgangersherkenning en verkeersbordherkenning zijn bij de prijs inbegrepen.’
Sportieve coupé
InstaAutoVlog is een medium dat zich vooral op Instagram en YouTube profileert. De journalist hierachter – Irwin Versteegh – zegt in zijn video over de Toyota C-HR (terecht) dat de auto eruitziet als een sportieve coupé. Desondanks is de binnenruimte dik in orde. ‘Ik zit hier achterin gewoon heel erg goed’, aldus Irwin vanaf de achterbank. ‘Ik heb zelfs voldoende hoofdruimte, ik heb voldoende beenruimte en kan mijn voeten ontzettend goed kwijt.’
Tot 50 procent van de tijd elektrisch
Ten slotte RTL Autowereld over de Toyota C-HR die het belang benadrukt van een nieuw metertje op het dashboard. ‘Die laat zien hoe vaak je uitstootvrij rijdt. Want met de C-HR rijd je tot 50 procent van de tijd elektrisch. Dat haal je in het Nederlandse woon-werkverkeer zonder al te veel moeite, maar doe je een beetje je best, dan worden scores van zelfs 67 procent gehaald. Het wordt zo bijna een sport om zoveel mogelijk elektrisch te rijden.’